czwartek, 13 lipca 2017

FRYTKI PIECZONE Z PARMEZANEM I TYMIANKIEM

Od jakiegoś czasu panuje prawdziwy boom na frytki, na każdym zlocie food trucków co najmniej 2 wozy proponują fryty belgijskie, swoją drogą często z belgijskimi mają tyle wspólnego co ja z weganizmem, no ale cóż moda jest. A prawdziwe fryty dwukrotnie gotowane w wodzie i raz w oleju stawiają poprzeczkę bardzo wysoko, no ale spieszę z dobrą nowiną MAM KONKURENCJĘ, te frytki z piekarnika są tak dobre, że fryty z budy powinny podkulić ogon i uciekać w ciemny las ;) Wykonanie trochę zajmuje, ale nie ma już roboty przy smażeniu, więc rachunek wychodzi na zero.


SKŁADNIKI:

- 2 duże ziemniaki (ok 400 gram) pokrojonych
- 2 jajka
- 2 duże łyżki ostrego sosu chili (ja użyłam srirachy)
- 1 szklanka startego parmezanu
- pół łyżeczki wędzonej soli
- 1/4 szklanki liści świeżego tymianku

ROZTRZEP JAJKA i wymieszaj sosem chili, starty parmezan połącz z solą i tymiankiem, rozgrzej piekarnik do temperatury 190 stopni.

ZIEMNIAKI JUŻ POKROJONE obtaczaj najpierw w jajku, a następnie w parmezanie i kładź na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Możesz do tego zrobić jakiś sos lub majonez, ja zrobiłam właśnie majonez, a ta mega ceramiczna miseczka jest od dsceramika. Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz