piątek, 22 kwietnia 2016

KOKOSOWE BROWNIE Z PIANKAMI (BEZGLUTENOWE)

Brownie robi się ekspresowo, nie jest bardzo skomplikowane, musi wprawdzie po upieczeniu trochę odstać, ale to przecież żaden problem. Podałam z kremem angielskim, ale to nie jest konieczne.

SKŁADNIKI:

- 100 g gorzkiej czekolady
- 100 g masła
- 1 łyżka ekstraktu waniliowego
- 100 g cukru
- 1 jajko (ja miałam bardzo duże)
- 180 g wiórek kokosowych
- pianki

krem angielski


PIEKARNIK ROZGRZEJ DO 180 stopni. W garnku na małym ogniu rozpuść czekoladę i masło. Kiedy wszystko się rozpuści i lekko przestygnie dodaj cukier, ekstrakt.


DO PRZESTUDZONEJ MASY dodaj wiórki i jajko, ciągle mieszaj. Ciasto przełóż do foremki, ja użyłam jednorazowej (24x12 zm), na wierzchu połóż pianki


BROWNIE PIECZ OKOŁO 30 minut, musi jeszcze przestygnąć i się zestalić, u mnie wystarczyła godzina. Podawaj z kremem angielskim. Smacznego!



1 komentarz:

  1. Muszę się przyznać, że ja całkiem niedawno odkryłam to ciasto i jestem pewna, że jest dla mnie najsmaczniejsze. W szczególności gdy robię je z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ to wtedy mam pewność, że jest mega czekoladowe co mnie cieszy.

    OdpowiedzUsuń