środa, 13 stycznia 2016

PASTA Z PIECZONEJ PAPRYKI I SERA KOZIEGO

Ta pasta doskonale sprawdzi się jako zdrowy zastępnik masła na kanapce do pracy, na imprezie można w niej maczać krakersy lub kawałki warzyw, a na grillu jako sos do mięs. Zrobienie jest szalenie łatwe, a efekt wręcz doskonały. Jeśli nie lubicie koziego sera śmiało możecie zastąpić go fetą, jednak moim zdaniem z kozim ma zdecydowanie lepszy, bardziej wyrazisty smak. 


SKŁADNIKI:

- 3 duże czerwone papryki
- 100 g białego, dojrzewającego koziego sera 
- 4 duże ząbki czosnku (rozgniecione)
- 50 ml oliwy z oliwek
- sól do smaku
- łyżeczka pasty chili
- pół łyżeczki kminu rzymskiego


NASTAW PIEKARNIK NA 200 STOPNI, włóż papryki, piecz około pół godziny. Kiedy będą mocno spieczone (prawie czarne) wyjmij je i włóż do spożywczego woreczka foliowego i szczelnie zamknij.


KIEDY PAPRYKI OSTYGNĄ obierz je ze skóry i oczyść z pestek. Wszystkie składniki umieść w mikserze i zmiksuj na gładką masę. Jeśli pasta jest za rzadka dodaj kilka pokruszonych bezglutenowych krakersów i znowu zmiksuj.


MOŻESZ DO TEJ PASTY Z PIECZONEJ PAPRYKI dodać swoje ulubione przyprawy i zioła, może to być baza do wielu nowych smaków. Smacznego!



Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza