czwartek, 11 czerwca 2015

PIZZA Z ZIELONYMI SZPARAGAMI I SEREM HALLOUIMI

Dobrych parę lat męczyłam się z pizzą, ciasto wychodziło jak kamień, jak woda... Na jakiś czas zniechęciłam się do tego stopnia, że używałam gotowych spodów, niby złe nie były, ale szału nie było, dupy nie urywało... W końcu podziałałam bez przepisu, tak jak mi się wydawało, no też żeby się nie namęczyć. Ciasto wychodzi zajebiście chrupiące, a do tego szparagi :) Nie dodałam na pizzę żadnego sosu, zapomniałam, ale sowicie polałam ja dobrą oliwą z oliwek, wyszło super.



SKŁADNIKI DLA DWÓCH BARDZO GŁODNYCH OSÓB:

- 250 mąki bezglutenowej mix B
- 200 letniej wody
- 8 gr świeżych drożdży
- 50 ml oliwy z oliwek
- łyżeczka soli
- łyżeczka cukru


-mały pęczek zielonych szparagów
-150 gr sera hallouimi
- świeży tymianek
-70 ml oliwy z oliwek (dobrej)



JA UŻYWAM ROBOTA Z HAKIEM, więc sprawa jest mocno ułatwiona, wrzucam mąkę, wodę, drożdże , sól, cukier, i samo się dzieje. Jeśli musicie używać siły własnych rąk, to najlepiej robić to drewnianą łyżką, ciasto jest takie półpłynne, więc nie ma szans na zagniatanie na stolnicy.



ODSTAW CIASTO W CIEPŁE MIEJSCE,  ja nagrzewam piekarnik na 40 stopni bez termoobiegu, niech się dzieje co chce. W tym czasie wypij wino, obierz szparagi, pokrój ser, zadzwoń do znajomych, przecież gotujesz :) Nim obierzesz szparagi- połam je- część od główki do złamania jest wyśminita na pizzę, resztę wykorzystaj do zupy lub sosu.




KIEDY CIASTO PODWOI OBJĘTOŚĆ  rozsmaruj je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, ja używałam szpatułki silikonowej i dłoni. Ułóż szparagi, ser, posyp tymiankiem i zacnie skrop oliwą, włóż do piekarnika nagrzanego do 180, piecz około 20 minut. będziesz widzieć i czuć kiedy pizza będzie gotowa :) Zapij dobrym cydrem! Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz