czwartek, 14 maja 2015

PIĄTECZEK!!!HAMBURGER Z KARMELIZOWANĄ CEBULĄ

Uwielbiam hambuksy, w każdej postaci, z boczkiem, avocado, cheddarem, z polędwicy, w sumie to jak leci :) Przygotowanie zacznij od karmelizowanej cebuli, wszystkie przepisy podają, że trzeba ją intensywnie mieszać cały czas, ale ja jestem leniwa i przemieszałam tylko kilka razy, i też jej wyszło na dobre. Zgrillowałam tez pomidory, skórkę obrałam, ale ja Wam się ni chce, to możecie to olać. Bułek sama nie piekę, po długich poszukiwaniach znalazłam takie, które mi smakują :)





SKŁADNIKI DLA DWÓCH GŁODNYCH OSÓB:

-600 gram mielonej wołowiny (u mnie goleń, lubię tłusto)
-4 bułki
-80 gram sera roquefort
-duża czerwona cebula
-3 łyżki oliwy z oliwek
-łyżka syropu klonowego
-łyżka musztardy francuskiej
-ogórek kiszony
-duży jędrny pomidor
-4 ząbki czosnku
-4 plastry boczku
-butelka czerwonego wina (do cebuli 50 ml, resztę wypij z okazji piątku)
-kilka liści sałaty
-sól
-pieprz

OBIERZ CEBULĘ, pokrój ja na talarki, wrzuć na rozgrzaną patelnię z rozgrzana oliwą, smaż powoli mieszając od czasu do czasu. W międzyczasie dodaj  wino, syrop klonowy, sól i pieprz do smaku. Cebula powinna być gotowa po około 15 minutach.



PRZEŁÓŻ MIĘSO DO DUŻEJ MISKI, dodaj czosnek przeciśnięty przez praskę, drobno posiekany ogórek, musztardę oraz sól i pieprz do smaku.


TERAZ CZAS NA PRACE RĘCZNE, musisz mięso bardzo dobrze wymasować, porzucaj nim trochę, potłucz, jak masz kłopoty w pracy/ domu możesz się wyżyć :) Uformuj kotlety




NA ROZGRZANĄ PATELNIĘ GRILLOWĄ połóż skropione oliwą z oliwek plastry pomidora i smaż po 2 minuty z każdej strony





JAKO, ŻE PATELNIA jest już nagrzana smaż hamburgery, ja lubię średnio wysmażone, wystarczyły im po 3 minuty z każdej strony. Teraz bierz rozkrojoną bułę i połóż po kolei: buła, mięso, boczek, sałata, pomidor, boczek i ser, znowu buła. Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz